Laatstejaarsstudenten Marketing stellen in het kader van hun Bachelorproef een professioneel communicatie- of marketingplan voor jouw onderneming op. Na een grondige analysefase van o.a. je concurrenten, je klanten, de markt, worden mogelijke groeistrategieën geformuleerd. Daarna wordt een actieplan opgesteld. Dit is voor de studenten een stimulerend project om de kennis die ze in de loop van hun bacheloropleiding verworven hebben te combineren en in de praktijk toe te passen.
Begeleid door ervaren docenten werken groepjes studenten gedurende een periode van 3 weken zeer intensief aan dit project. Meerdere studenten strijden om het beste plan voor jouw onderneming uit te werken. Op het einde krijg je maar liefst 3 plannen.
“Het was stimulerend om te zien hoe de studenten met veel enthousiasme en met een frisse blik een gedegen marktonderzoek hebben gevoerd en creatieve ideeën hebben aangebracht voor de uitrol van het actieplan”
Charlotte Callebaut, Mediq Medeco“Het project geeft ons een kritische blik op onze organisatie. We werden verplicht om enkele zaken op te zoeken en (snel) in orde te maken. Het project bood ook een frisse blik en nieuwe inzichten. Wij hadden dit nooit zelf kunnen realiseren en zeker niet op deze korte termijn. Daarom vinden wij het project een grote meerwaarde voor ons”
Sara Nijs, Vlaamse Vereniging van Orthopedagogen